dissabte, 1 d’agost de 2009

Com passar un glossari de MS-Word (de 2 columnes) a Trados Workbench

Font original: http://rectrad.wordpress.com/2009/07/27/como-pasar-un-glosario-en-ms-word-de-2-columnas-a-trados-workbench/

La pregunta sobre com passar un glossari de dues columnes (original i traducció) des de MS-Word a Trados és una pregunta recurrent en l'àmbit de la traducció.

No obstant això, la solució és relativament fàcil des del punt de vista tècnic, si s'aplica el procediment següent:

1. 1. Copiar i enganxar el glossari de MS-Word a Excel a la columnes A i B.

2. 2. Escriure la fórmula = concatenated ( "(0>"; A1; "<) 100 (>"; B1; "<0)") a la cel·la C1 i propagar-la al llarg de tota la columna C. Si es fa servir una versió de MS-Excel localitzada, haurà d'utilitzar la fórmula en l'idioma d'aquesta versió de MS-Excel (per exemple, concatenar, en català).

3. 3. Copiar i enganxar la columna C resultant a MS-Word amb l'opció "Només text".

4. 4. Substitueix amb Buscar i reemplaçar l'estil de tots els tags de Trados ( "(0>", "<) 100 (>", "<0)")>tw4winMark style (courier new, violeta, subíndex, ocult) .

Ara, si s'han seguit correctament aquests 4 passos, s'hauria de tenir un fitxer Trados bilingüe segmentat en MS-Word.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada